Ögon som kameralinser

Mina ögon är kameralinser
och jag söker skärpa i en allt för oklar värld.
Ibland känns allt överexponerat och solklart,
andra gånger fruktansvärt underexponerat och bottensvart.
Det enda som tycks göra underverk i mitt fotografi
är han med ögon som alltid genomskådar mig.
Som alltid står klart synligt och perfekt exponerad framför mig.

J
a
g
älskar
h
o
n
o
m

Männskor kan ibland kännas mil bort, när de borde vara några millimeter nära.
Men istället för att blåsa liv, suger ni ut själen min.
Och då undrar jag om ni ens förstår hur hela er värld bara snurrar runt er egen axel,
istället för runt någon annans hjärta.

J
a
g
vill ha er
t
i
l
l
b
a
k
s



copyright (©) Sanna Frykman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0