Your Hand In Mine

Du skulle blivit 19 år idag

Det är som att försöka andas
när man befinner sig under ytan.

När syrebristen förlamar hela kroppen
och hjärtat krampar av saknad
och jag tänker det kan inte bli värre än så här.
Då ser jag alla ljusen som så kärleksfullt är uppradad runt din grav.
Och hela insidan av kroppen rasar.
Och de sista stegen fram till dig suddas ut av alla tårar som fastnar i ögonfransarna.

Det är som att kämpa mot en känsla som inte ens existerar
allt måste vara overklighet.

För hur kan min vän som skrattade högst av alla
inte längre finnas hos mig?
Hur kan hon inte finnas hos oss?
Hur kan hon INTE finnas hos oss?

Spend all your time waiting
For that second chance
For a break that would make it okay
There is always one reason
To feel not good enough
And it is hard at the end of the day
I need some distraction
Oh beautiful release
Memory seeps from my veins
Let me be empty
And weightless and maybe
I will find some peace tonight

In the arms of an angel


Kommentarer
Postat av: erika nilsson

Jag känner hur tårarna kommer när jag läser det du skrivit. Så otroligt bra beskrivet hur man känner sig inombords. Det tomrummet som aldrig kommer fyllas av nåt annat än saknad och sorg. Men hon kommer alltid vara med oss, i minnena som finns kvar.

<3

2009-11-21 @ 23:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0