Förd bakom ljuset av illusioner

Det har aldrig varit min mening att svika förhoppningar,
men att inte kunna skilja på vad som är på riktigt och på vad som är en illusion,
det har resulterat i att allt för många av dessa förhoppningar plockats isär till inget annat än bevikelse.
Men tro inte att jag går ostraffad för detta,
för precis som er,
kastas jag själv mellan verklighet, förhoppningar, besvikelse och frustration.
För jag vet inte säkert, även fast det antagligen är så säkert att alla andra redan insett,
förutom jag.
Att vi endast är en illusion.
Men jag är kanske alldeles för indragen i förvirringen av alla dessa förhoppningar och besvikelser
att jag fört mig själv bakom ljuset,
och inte längre kan se klart,
jag ser endast i illusioner...


(Club 8 - Jesus walk with me kan vara den finaste låten på länge)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0