Om inte timmar så minuter

Oavsett vem du är,
Hur länge har du varit säker på att du är du?
Jag lovar att du har spenderat timmar framför spegeln.
Letat efter svar.
Om inte timmar, så minuter.
För varje gång du gått förbi ett fönster som gapat stort har du smygkikat efter svar i reflektionen.
Jag undrar hur många gånger man tappat bort sig själv i kaoset för att återfinna sig själv i tryggare miljöer.
Eller var det mig själv jag hittade, eller var det en annan anpassad version?
Jag tror mig nu veta vem jag är eftersom att samma spegelbild uppenbarar sig gång efter gång.
Men jag kan inte låta bli att fundera över det påstående som säger att man måste älska sig själv för att kunna älska en annan människa.
Jag tror nämligen att det räcker att man hittat sig själv, och står ut med sig själv.
Trots det att man ibland vinglar omkull för att resa sig lika fort med förhoppning om att ingen lagt märke till ens fall.
Man hittar alltid tillbaka.


Foto: Sanna Frykman

Kommentarer
Postat av: agnes

du är en väldigt vis dam

2009-01-21 @ 01:13:13
Postat av: R

din blogg är väldigt välskriven, jag gillar den=)

2009-01-22 @ 15:40:03
Postat av: Shaaarp

Din blogg är den enda intressanta att läsa.

Your words matters.

// Johan

2009-01-22 @ 17:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0