Färglös,förlorad kärlek

Under tunga fötter
Skrapar gruset mot trottoaren,
skarpas skosulor mot nedbrytning.
Vattenpölar passeras
och vattendroppar lämnar sin pöl för att sippra i min sko.
Snöslask och hjärtblask
lär känna varandra under samma färglösa himmel.
Och dina läppar,
den enda färgkälla i världen
håller mig vid liv varje gång de färgar av sig mot mina.....


De senaste dagarna har tärt på krafterna och fått mig att ödsla tårar över materiella ting.
När min nya kamera stals ifrån mig rann allt över.
Jag antar att det var den avgörande biten,den sista pusselbiten eller hur man nu vill uttrycka sig för en väldigt lång tids undantryckta känslor som vart droppen.

Att kunna köpa en systemkamera har länge varit en dröm.
En dröm som slog in men som sedan krossades.
Det gör nog ondare att förlora sin dröm än att aldrig uppnå den har jag kommit fram till efter helgens händelse.
Pengarna har ingen egentlig betydelse, utan det är kärleken till fotograferingen som fick sig en smäll då kameran stals ifrån mig. Och olycklig kärlek är aldrig roligt, och aldrig särskilt behagligt.
Därför har de senaste dagarna inneburit en hel del sorg,ångest och frustration över en förlorad kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0