De högsta önskningarnas olycka

Jag var lycklig då min näst högsta önskan befann sig i mina händer,
men den lyckan var bara tillfällig.
För några timmar senare sved ögonen efter alla tårar som passerat,
då den högsta önskan befann sig framför mina ögon men var omöjlig att nå.
Lösningen på problemen, läkemedlet för alla sår fanns nu tillgänglig,
men era oförstående huvuden skakade från sida till sida och krossade min högsta önskan.
Inget, verkligen inget gör så ont som att se den lösning på problemet man bett om, bönat efter slutligen omvandlas till ännu ett problem mitt framför ens ögon.
Materiell lycka är ingenting värt i det liv jag lever.
Visst, det är lycka för stunden men den varar aldrig förevigt.
Det är de verkliga önskingarna, handlingarna och lösningarna på våra problem som bringar äkta lycka.
Men det är också dessa önskningar som får oss olyckliga i strävan efter dem och de misslyckanden man möter på vägen mot målet.

Jag önskar så innerligt att ni för en gång skull såg bortom era egna problem och försökte lösa mina.
För denna önskan jag har, den helar liv,
En räddare i nöden.
Jag befinner mig i nöd.
Och ni står i vägen för min lycka.
- För det hatar jag er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0