Svara mig

Jag borde inte vara så öppen,
och låta er läsa mig som en öppen bok.
Men jag är så trött för att inte tala om less på att leva instängd,
i mig själv.

Alltid hänsynstagande till allt och alla förutom just mig själv.
Men numera till en viss gräns.
jag drog den gränsen,
för första gången i mitt liv.
Beslöt  mig för att sätta ner foten istället för att tassa runt på tå,
för att tillfredställa någon annan.

Jag vet bättre nu,
för att tillfredsställa någon annan måste du först vara dig själv tillfreds.
Och så länge din vilja lever under förtryck och bakom stängda läppar,
allt för långt bort från den de egentligen vill vara närmast,
blir ingen tillfredställd.

Jag vill vara en öppen bok, utan att vara förutsägbar,
kom igen 
läs igenom mig,
låt ord för old bilda meningar och säga dig någonting.
Så att du sedan kan svara mig....

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0