Sortera,arkivera och bli kvitt dem


Ensam hemma en fredags kväll.... det ger en rätt mycket tid att tänka.
Och har man mycket tid att tänka så börjar man analysera saker och ting.
När man börjar analysera börjar man även tänka efter,
när man börjar tänka efter börjar man även känna efter,
när man börjar känna efter dyker även alla förträngda tankar och känslor upp.
Detta leder oftast till ännu mer analyserande som i sin tur ger dessa förträngda känslor liv igen.
Är man bra på att förtränga känslor kan detta få oönskade konsekvenser när allt får liv igen.
Det svämmer helt enkelt över då allt helt enkelt inte får plats i en människas kropp och sinne.
Detta är något som tynger men som ändå är smärtsamt skönt. Jag tror att det behövs, man måste få rensa ut, sortera och arkivera alla dessa ouppklarade känslor för att sedan bli kvitt dem.


Vet du att jag raderat varje bild på dig,

Trots det spelas minnen upp som bilder inom mig.

Vet du att vartenda ord du någonsin sagt sedan plockades isär till obetydliga bokstäver,

Trots det kan jag ibland sätta ihop dem och känna hur dess innebörd kväver.



Foto: sanna frykman



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0