Efter regn kommer solsken


Tänka sig att en litet handling eller ett litet ord kan rädda hela dagar och ge liv åt lycka i flera veckor. Bara genom att tänka tillbaks på denna lilla handling eller detta lilla ord som någon gjort eller sagt till just precis dig, för att uttrycka sin glädje,uppskattning eller kärlek får en att lysa upp som en sol. Det spelar ingen roll om mitt hår regnar sönder eller om flera timmars arbete flyger iväg med vinden. Bara genom att tänka på alla de fina saker jag fått sagt till mig får det mig att skymta solen bakom molnen. Men de är inte själva orden eller handlingarna som betyder mest, nej det är personerna som utfört denna handling eller uttalat detta ord. Det är ni som är solen efter regnet. Och det vill jag att ni ska veta.
Hur många gånger har ni inte räddat mig från undergång. Jag kan ärligt säga att ni tagit mig tillbaks till livet.
Ensam är jag svag och tillsammans är vi stark.
Varje gång ni ger mig chansen att betala tillbaks all den kärlek ni ger mig ska jag ta den och försöka göra det bästa av den. Men varken handlingar eller ord kommer någonsin få er att förstå hur mycket ni betyder. Om sanningen ska fram är kärleken till er och eran plats i hjärtat så stor att det svämmar över och sprider en behaglig värme i hela kroppen.
Efter regn kommer solsken, efter tårar kommer skratt. Ni är min sol och mitt skratt. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0