TA INGEN SKIT !!!

''Look at the blood we're spilling
Look at the world we're killing
The way we've always done before
Look in the doubt we've wallowed
Look at the leaders we've followed
Look at the lies we've swallowed
And I don't want to hear no more''
- Civil war guns n' roses

Nog är det allt bra sant som det är sagt eller sjunget i detta fall.
Jag tänker på de tre meningarna ''Look at the leaders we've followed, Look at the lies we've swallowed,
And I don't want to hear no more''
Det är bara att inse att vi alla någongång i livet valt att följa någon annans ord trotts att vi inners inne vetat att de varit falska och fel. Men vi svalde dem med hull och hår bara för att för en liten stund få känna på gemenskapen. Jag har själv suttit i den sitsen. Men detta var innan jag visste bättre, innan jag hade min egen vilja. Jag förde mig själv bakom ljuset och intalade mig själv att alla människor kan förändras till det bättre. Idag vet jag dock bättre. Vissa förblir helt enkelt samma gamla rötägg livet ut.
Så varför låter man sig behandlas som en liten myra på villovägar, så liten och så lätt att krossa. Men istället för att krossas bryts man ner. Tillslut finner omgivninen en hängandes som en marionettdocka i någons trådar utan att man själv insett detta självklara faktum.
Varför tillåter man sig själv att förnedras på detta vis? Hur kan man vara så feg och svag? 
Jag är så innerligt stolt att jag vägrade bli en marionettdocka. Istället vart jag den som trasslade till trådarna och satte käppar i hjulet.
För i helvete. Nog för att jag hatar rosa men följ för guds skull Grynets råd - TA INGEN SKIT!
Klipp loss trådarna och visa att du har lite ryggrad. För vad är gemenskap att ha om du inte har någon egen vilja? Accepteras inte den fria viljan kan du ju fråga dig själv om denna gemenskap är vad du kallar vänskap. Och jag kan garantera dig att du är starkare i din ensamhet än hängandes i trådar hårt tyglade av ett jädrans rötägg.

''And I don't want to hear no more''


Kommentarer
Postat av: agnes

du är klok, sen är du smart och vacker oxå. plus att du är så himlans snäll. finare människa får man leta efter <3

2008-09-13 @ 23:47:09
Postat av: agnes

nu komentarede jag fel inlägg. men alla dina inlägg är ju kloka så det gör detsamma.

2008-09-13 @ 23:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0