Social?

Vad som vnligtvis brukade anses som ett liv har nu runnit mig mellan fingrarna.
Dagarna går helt enkelt ut på att vakna och inse att man sovit för lite, ta sig iväg till skolan där man känner sig otillräcklig och tvingas gemomlida överkokta makaroner och såser i alla dess blandningar. Men vem är jag att klaga när det faktiskt finns folk som svälter och käkar mögglig mat.
När de långa schemana äntligen tillåter en att lämna den händelselösa skolan traskar jag vidare till bussen som tar mig direkt till jobbet där jag sedan avverkar kvällen sista vakna timmar.
Väl hemma äter jag någon halvmickrad matrest från gårdagen och kraschar sedan i sängs för att dagen efter vakna upp till en ny morgon till trötthetens fresteler som lockar en tillbaks in i sömnen och sedan får en att vakna med ett ryck och inse att man kommer missa bussen.
Som både jag och säkert mina vänner också märker finn det inte mycket tid över för ett socialt liv. Den tiden tas upp av skolarbete eller jobb. Suck!
Nu är det dags att sluta ögonen för att vakna upp i morgon och inse att jag borde sovit istället för att uppdatera min blogg.
 Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0