Sådan mor sådan dotter

Sådan mor sådan dotter... Jo tack!
Efter att ha plockat på oss av alla godissorter inne på Willys beger vi oss hemmåt. I bilen spelas gamla låtar och i samma ögonblick som vi åker upp på vår gårdsuppfart börjar en välbekant gammal låt ljuda i högtalarna. Mamma vrider genast upp volymen. Jag kastar mig ur bilen med dörren på vid gavel varifrån musik pumpas ut ur högtalarna. Väl medveten om att både grannar och annat folk kan se mig släpper jag loss på gårdsplanen. Mamma vill självklart inte vara sämre så hon följer mitt exempel och snart står vi båda och skakar rumpa samtidigt som vi sjunger högt och falskt.
Vad ska man säga. Sådan mor sådan dotter, eller kanske sådan  dotter sådan mor. Det sist nämnda skulle kunna få oönskade konsekvenser om min kära mamma skulle börja bete sig som mig. Då hade jag inte skrattat lite gott längre.
nej sådan mor sådan dotter så får det bli och det nöjer jag mig med.
Nu ska både mor och dotter fortsätta sitt lilla party på två i vardagsrummet. Både dammsugare och dammvippor fungerar som mikrofoner och sopkvasten blir en utmärkt elgitarr...  Fem ord mina vänner, jag säger bara fem ord - Anit no mountain high enough. Hell yeah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0