Låt upp vara ner och ner vara upp

I den stora staden som verkar så liten där har jag fastnat.
Där sitter jag fast, trots det att jag inget hellre vill än att fly härifrån. Med buss, bil, tåg eller flyg det spelar ingen roll, bara ta mig härifrån!
Röva bort mig till en främmande stad där de ansikten jag möter ser annorlunda ut varje dag.
Ta mig till en stad där försäljare står på torget och skriker ut sina grönsakspriser endast för mig men också till alla andra.
Ta mig till staden där folk passerar med ett leende och inte med iskyla i blicken. Snälla ta mig bara härifrån innan jag blir lika isande kall som alla andra människor som frusit fast i den stad de lovade sig själva att lämna.
Jag lovar och svär för deras skull och främst för min egen att jag ska hålla mitt löfte och fly härifrån.
För i den stora, lilla staden Östersund där händer ingenting. Och jag är en rastlös människa och jag behöver få livet omskakat för att sedan låta allt sjunka till botten igen.
Kom skaka min värld, vält den upp och ner. Låt upp vara ner och ner vara upp.
Låt ingenting vara som vanligt låt allt vara ovanligt.
Låt mig fly härifrån!

Låt upp vara ner och ner vara upp


Kommentarer
Postat av: Pula

känner igen mig.

2008-09-24 @ 21:57:17
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0