kort och gott

Efter att ha pratat ut om livets alla problem med Elin under timtals fikande på Tings samlade jag mod.
När jag sedan lämnade fiket och drog in den kalla friska luften och kände hela dess väg ner i lungorna bestämde jag mig. Ett problem mindre är ett steg i rätt riktning.
Problemet löst och en hjärtesten fattigare.

Känns som om hela denna dag inneburit ett steg framåt. Jag skrev den första texten till mitt PA arbete och kikade lite på lägenheter och skickade iväg en intresseanmälan.
Så här på kvällen har jag umgåtts med mina vänner som snart reser jorden runt. Jag avundas dem något oerhört. Inte illa att få fly iväg och lämna allt annat kvar. Men gud vad jag kommer sakna dem!

Jag vill också vara en av dem som fångat en dröm och tagit sig iväg. Jag själv siktar på Kina eller kanske Thailand eller varför inte båda. USA skulle vara häftigt också. Skämtades om en bilresa därigenom någon gång. Man kan ju alltid hoppas på det bästa.


Slut fantiserat, detta var dagen kort och gott

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att de gick bra! :)

2008-10-28 @ 22:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0