Lögnen varken förbättrar eller underlättar sanningen

Ett väldigt mörker i en solskens skinande vardag.
En hemlighet som inte var menad att avslöjas men som ändå rinner ur mig som ord.
Kanske tror jag att jag kan lura mig själv till att acceptera sanningen genom att upprepa den gång på gång.
Jag köper min egen lögn. Det står mig dyrt.
För ibland speglas min svärta tunga i spegeln - Sanningen själv.
och jag kommer till insikt om att lögnen varken förbättrar eller underlättar sanningen
Den gör det bara svårare

Fånge i min egen stad
Allt jag vill är att packa det lilla engagemang jag har kvar och hoppa på första bästa tåg härifrån.
Lämna kvar allt som tynger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0