Kväv eller kvävs

Folk säger att kärleken ligger i luften,
Jag säger att i så fall borde vi kvävas för numera är det inget annat än en bristvara.
Jag såg hur den kvävde er.
Smög sig på er då alla sov förutom ni.
Eller vaknade ni upp men lät kärleken sova vidare.
Jag vill rädda er från att kvävas, finnas till med syrgas.
Men enligt er räcker inte ens min kärlek till för att hålla er vid liv.

Frågan är om den någonsin räckt till...

Till skillnad från så många andra har jag en gång letat men slutade då jag aldrig fann...
Jag tror egentligen inte att jag ville, det var bara meningen att man skulle göra så.
Och jag blev varken lyckligare eller olyckligare för det.
Nu är kärlek inget annat än syrefattig luft som cirkulerar runt oss och dras in i våra lungor för att komma ut förbrukad.
Men den försvinner inte för det,
Nej, den cirkulerar vidare för att kväva det som fortfarande lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0