Freaky music

Sitter för mig själv vid dumburken och pratar lite smått med vänner och låter skön musik strömma in i öronen och få mig i rätt stämning så här på kvällskvisten..
Tänka sig att det kan vara så behagligt att låta musiken styra ens tankar och på så sätt också ens känslor för en stund.
Det är skönt när andra kan sätta ord på ens egna känslor genom sång när man själv inte kan få någon klarhet i saker och ting.
Det är skönt när ljudet som strömmar in sedan passar ihop så bra med känslan man nyss fått förklarat i ord. Det är som att man blir ett med musiken. Ett med sig själv och sin egentliga vilja.
Det går helt enkelt inte att lura musiken, det går inte att hålla undan sanningen. För musiken tar fram det innersta i dig och gör det skört...
Det är nog bäst att byta låt eller låta tystnaden råda, för jag gillar inte den sanning jag nu ser.
För det är en sanning som aldrig kommer att kunna bli mer än en hemlighet.


Foto: Sanna Frykman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0