Freaky raindrops

Regn....
Dessa små droppar har både för och nackdelar precis som så mycket annat.
jag gillar att höra dem gå i tusen bitar när de smattrar mot taket,
men jag ogillar att ha dem rinnandes isande kalla längst med kroppen,
Jag ogillar hur de skymmer min sikt och gör mig trångsynt,
jag ogillar hur de framhäver det dystra en deppig dag.
Regn..Även fast jag finner alla dessa nackdelar kan jag inte låta bli att tycka att det är vackert när regndroppar formas till små bubblor mot någons hud eller fastar i en daggkåpa.
Regn är svårt att uppskatta när man vistas i det för länge men fint att betrakta en bit ifrån.

Idag glömde jag allt det vackra med regndroppar när jag tvingades vistas i dem i flera frusna timmar. Men som man säger ''Efter regn kommer solsken''


Foto: Sanna frykman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0