Första dagen, sista året

Den första dagen på det sista året är nu avklarat.
Det är dags att ta sig i kragen och göra en ordentlig förbättring vad det gäller prestationen i skolan.
Förväntningarna är höga och jag känner redan pressen, efter vad? Två timmars lektion. Detta bådar inte gott.
Den första uppgiften löper redan mot sin deadline och innan jag tar mig i mål ska jag ha skrivit ett reportage på två sidor om den Jämtländska själen. Jag antar att jag får ta mig upp till fjälls, spela in lite naturljud och sedan bege mig hemmåt igen för att förhoppningsvis kunna överlämna den jämtländska själen utprintat på papper.

Hann även med en arbetsintervju idag. Jag väntar spänt på besked på vad som kan komma att bli en intern tävling om mest sålda böcker vilket kommer resultera i en skön summa pengar.

Jag överlevde dagen, trots mina ynka 2 timmars sömn.
Borde nog överväga att säga godnatt snart så jag inte är helt krossad i morgon. Det är en dag då också säg!


Foto: Sanna Frykman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0