This is freaky

Nu har även jag liksom så många andra fallit för bloggandet.
Ett tappert försök kommer att göras vad det gäller att uppdatera denna freaky blogg nästintill varje dag.
Så.. varför inte börja med dagens händelser!

Ett irriterande ljud skär in i min drömvärld alldeles för tidigt på morgonen.
När nördarna som inte passar in i min dröm dricker de sista klunkarna alkohol tar även min dröm slut och ersätts utav det irriterande ljudet som stegrar i volym.
Några sekunder senare inser jag att min telefon ringer och det ljud som för en sekund sen lät som skit i mina öron  nu får mina fötter att rycka i takt, det är en mycket bra låt.
I andra änden av luren ligger min nyopererade vän Emelie och ber mig komma på besök.
Efter att konstaterat att klockan är på tok för lite mummlar jag något otydligt till svar, men hon förstår att jag tänker sova ett litet tag till innan jag beger mig in mot staden.
Endast en timme senare, inte ett dugg piggare tvingar jag mig upp ur sängen. Efter ytterligare en timme är jag på väg.

Efter att ha virrat runt i sjukhusets alla svindlande våningar ett bra tag hittar jag äntligen rätt...
När jag kliver in i Emelies rum möter jag en sliten men glad nybliven 18 åring. Det är inte alla som ligger på ett operationsbord på sin 18 års dag och fortfarande har leendet i behåll.
Hon är bra tapper min Emelie

Resten av dagen spenderades till stor del vid sidan om henne, skrattandes, pratandes.
När hon beslöt sig för att vila ögonen ett tag begav jag mig ner på stan och hittade till min förvåning och förtjusning en svart hatt.
Tack H&M, och tack Mc donalds för cheeseburgaren och för en kriminellt god kaffecool.

Efter att återigen tvingat mig in i en ångestframkallande liten hiss upp till 11 våningen för ännu mer så kallat deeptalk och uppmuntrande ord satt jag i bilen på väg hem. Och inte vilken bil som helst, nej du för Emelie hade fått tillåtelse att åka hem och snäll som hon är fick jag åka med en bit på vägen.

Hemma i hålan där absolut inget händer beslöt jag mig för att skapa en ny blogg och det gjorde jag, och här sitter jag.
Jag som skulle vända tillbaks dygnet till rätt sida om tolvslaget ser nu när jag kastar en blick på klockan att jag misslyckats.
Dags att göra något åt saken, Godnatt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0