Freaky tidsuppfattning

Tröttheten snurrar i skallen och jag känner mig bitter för att två timmars sömn nyss stals ifrån mig.
Det var spikat och klart att sommarjobbet skulle dra igång 11.00 i morse. Men när jag stod med mascaraborsten i högsta högg kommer ett sms från ''chefen'' farandes där hon förklarar att vi ses klockan 13.00 istället. Livet känns bra surt ibland. Tur att Lars Winnerbäck får morgonen att kännas lite bättre. Jag har nyss upptäckt denne mans musik och nu spelas den varenda lediga stund.


''Kom inte för nära, du vet hur det blir
Nu har jag mitt och du ditt revir
Och du vet hur jag mår
Jag skyndar mig långsamt iväg hem till mitt
Jag måste sova på saken
Våren har vaknat, men drivor i vitt
ligger kvar över taken

Det är varning för ras
Gå så försiktigt du kan
Dina ögon kan krossa min värld
som stenar mot glas
Varning för ras''


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0