Freaky drömvärld

Att natt efter natt ligga och vända och vrida mig runt i sängen tills täcket snurrat sig runt mig som en stor gummisnodd börjar bli långtråkigt, för att inte tala om uttröttande.
Det måste vara något allvarligt fel på kontakten mellan min kropp och min hjärna. De måste tala olika språk vad det gäller både ett och annat för de verkar missförstå varandra mest hela tiden.
Om kroppen skriker sov och hjärnan skriker håll dig vaken är det näst intill omöjligt att somna eftersom att det är hjärnan som styr. Sömn är en ond cirkel full av tankar som nu för tiden snurrar runt i skallen fortare än någonsin.
Jag antar att det enda man kan göra är att snällt ligga och vänta på bättre tider.

När man väl somnat tar man pendeln från rummet och in i en annan ibland realistisk men oftast totalt orealistisk värld.
När dörrarna öppnas hörs en röst som välkommnar en till drömvärlden för endast 20 kronor tur och retur.
När jag sedan vaknar utbredd över den 120cm breda sängen med kuddarna spridda över rummet och täcket ihopknölat i en hög och håret ståendes åt alla vädersträck är denna resa som bortblåst. Det är ju som lite märkligt att man kan spendera nästan 12 timmar i en så kallad drömvärld utan att nästan aldrig minnas mer än 5 minuter.
Den där hjärnan är allt en bra märklig manick.
Godmorgon världen och godmorgon lars winnerbäcks låt lycklig och förvånad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0